ALPHA Frequency

اخبار فناورى و دیجیتال

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

معرفی فیلم Prometheus 2012 (پرومتئوس)



یکی از موضوعات مهمی که در هنگام اعلام ساخت فیلم « پرومتئوس / Prometheus » در محافل مختلف بر سر زبانها بود، این بود که آیا این فیلم دنباله ای برای سری فیلمهای موفق « بیگانه / Alien » که خودِ اسکات استارت آن را در سال 1979 زد خواهد بود یا خیر. ظاهراً در طرح اولیه هم قرار بود تا داستان فیلم مستقیماً به موجودات بیگانه که قبلاً دیده بودیم مرتبط شود اما با اضافه شدن دو فیلمنامه نویس به نامهای دیمون لایندلف و جان اسپیتس به پروژه ، مسیر فیلمنامه به طور کلی دستخوش تغییر شد و در آخر هم عنوان شد که : « داستان فیلم « پرومتئوس » یک عنوان مجزا از سری فیلمهای بیگانه هست اما اشاراتی هم به این موجودات خواهد داشت! ». پس از این اظهار نظر پوسترهای فیلم به مرور منتشر شد که در آن به راحتی می توانستیم رد موجودات بیگانه کلاسیک را در آن مشاهده کنیم. طولی نکشید که بار دیگر کمپانی اعلام کرد که داستان فیلم به قبل از اتفاقات سری فیلمهای بیگانه بر می گردد یعنی به نوعی یک مقدمه یا پیش درآمد برای سری فیلمهای « بیگانه » به حساب می آید! حال با گذشت چند ماه از این اظهار نظرهای گوناگون و تریلرهای رنگارنگی که از فیلم منتشر می شده، نوبت به اکران فیلم رسیده تا ببینیم ریدلی اسکات اینبار چه شاهکاری تحویلمان خواهد داد!

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۱:۰۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Erfan Ja

معرفی فیلم The Martian 2015 (مریخی)




مریخی » براساس رمانی به همین نام نوشته اندی ویر ساخته شده است که یکی از پرفروش ترین کتاب های منتشر شده در سال 2014 نیز بود. خوشبختانه این کتاب در کشورمان نیز به تازگی با ترجمه حسین شهرابی از انتشارات « کتابسرای تندیس » منتشر شده و علاقه مندان حوزه کتاب می توانند مطمئن باشند که با خواندن این کتاب، سفر اسرارآمیز و جذابی را به دنیای مریخ تجربه خواهند کرد.

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۰:۵۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Erfan Ja

معرفی فیلم Oblivion 2013 (فراموشی)




« فراموشی » عنوان یک رمان گرافیکی بود که که در سال 2005 برای کمپانی « رادیکال کمیک » نوشته شد اما این کمپانی در بخش نشر، روی خوشی به آن نشان نداد و به همین دلیل این مجموعه تا به امروز در حال خاک خوردن در انبار است! اما بالاخره این داستان جذاب و تازه، توسط ژوزف کاسینسکی رویت شد و وی بلافاصله تصمیم گرفت تا اقتباسی سینمایی از آن را به پرده سینماها بیاورد که با چراغ سبز اکثر کمپانی های ثروتمند مواجه شد. حال پس از بارها بازنویسی فیلمنامه، « فراموشی » به پرده سینماها آمده که با استقبال بسیار خوب تماشاگران نیز مواجه شده است. داستان از این قرار است ... به ادامه مطلب بروید!

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Erfan Ja

100 مگابایت بر ثانیه دانلود کنید/ نسل جدید اینترنت خانگی در راه است



در سرویس های تحویل فیبر به درب خانه دو عبارت وجود دارند: FTTH و PON (یا جی پان GPON).

پان به معنی شبکه های نوری پسیو است. و FTTH به معنی Fiber to the Home یا همان فیبر به خانه می باشد.

وقتی می گوییم FTTH قصد ما اشاره به نحوه تحویل فیبر به محل مشترکین می باشد.

وقتی می گوییم جی پان، قصد ما اشاره به تکنولوژی دستگاه های اکتیو در شبکه ی پسیو نوری می باشد.

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۲۰:۴۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Muhammad

معرفی مستند Cosmos 2014 (کیهان)

Cosmos

مستند Cosmos A Spacetime Odyssey یک مستند سریالی محصول سال 2014 آمریکا می باشد که ادامه ای بر سری قبلی آن که در سال 1980 به نام Cosmos: A Personal Voyage که توسط Carl Sagan تولید شده بود و انقلابی در مستند سازی کیهان بوجود آورد می باشد.

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۹:۲۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Erfan Ja

معرفی فیلم Life 2017 (زندگی)


فیلم داستان یک ایستگاه بین المللی فضایی را روایت می کند که شامل یک تیم فضانوردان است که ماموریت دارند که درباره ی شواهد زندگی میکروبی بر روی مریخ تحقیق کنند. زمانی که خدمه آلوده می شوند و ویروس ها، آنها را مجبور می کنند که علیه همکاران خود عمل کنند و وضعیت به معنای کامل از کنترل خارج می شود.

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۸ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
Muhammad

ناسا هنوز مدرکی بر وجود بیگانگان فضایی نیافته است

به نظر می­ آید هر دو یا سه ماه، صحبت­ هایی در فضای مجازی قوت می­ گیرد که ناسا قرار است بزودی خبرهای تکان­ دهنده ­ای در مورد بیگانگان، یوفوها، سیارک­ های نابودگر زمین و یا از این قبیل اخبار، به اطلاع همگان برساند یا اینکه ناسا در حال پنهان­ سازی این حقایق از ما می ­باشد. آخرین باری که این صحبت­ها قوت گرفت، در مورد این بود که ناسا قرار است کشف حیات هوشمند بیگانه را اعلام کند و احتمالا این شایعه توجه بیشتری را به خود جلب کند زیرا گروهی که مسئول این شایعه است ناشناس هستند.

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۶ ، ۰۲:۰۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Muhammad