« فراموشی » عنوان یک رمان گرافیکی بود که که در سال 2005 برای کمپانی « رادیکال کمیک » نوشته شد اما این کمپانی در بخش نشر، روی خوشی به آن نشان نداد و به همین دلیل این مجموعه تا به امروز در حال خاک خوردن در انبار است! اما بالاخره این داستان جذاب و تازه، توسط ژوزف کاسینسکی رویت شد و وی بلافاصله تصمیم گرفت تا اقتباسی سینمایی از آن را به پرده سینماها بیاورد که با چراغ سبز اکثر کمپانی های ثروتمند مواجه شد. حال پس از بارها بازنویسی فیلمنامه، « فراموشی » به پرده سینماها آمده که با استقبال بسیار خوب تماشاگران نیز مواجه شده است. داستان از این قرار است ... به ادامه مطلب بروید!


در سال 2077 ، پس از یک جنگ وحشتناک و هسته ای میان انسانها و فضایی ها ، ظاهراً انسانها فاتح نهایی این جنگ شده اند اما به قیمت نابودی تقریباً کل سیاره زمین و مهاجرت به بزرگترین قمر سیاره زحل یعنی تایتان. سیاره زمین در حال حاضر سیاره ای ویران شده است که در هر بخشی از آن هنوز هم می توان ردپایی از موجودات فضایی یافت که در کمین سفینه های فضایی که وظیفه محافظت از کره زمین را دارند هستند تا هرطور که شده آنها را نابود کنند. جک ( تام کروز ) و ویکتوریا ( اندره ریسبرو ) دو سرنشین یکی از همین سفینه هایی فضایی هستند که وظیفه حفاظت از زمین و شناسایی و مقابله با موجودات فضایی را برعهده دارند.ایستگاه مرکزی برای سهولت در انجام وظیفه، حافظه این دو نفر را پاک کرده تا هیچ چیز از گذشته به یاد نیاورند و با ذهنی آماده، در زمین مشغول انجام فعالیت شوند.

اما دو هفته مانده به پایان ماموریت این دو در زمین، جک شروع به دیدن رویاهای شبانه ای می کند که همواره یک زن به نام جولیا ( اولگا کوریلینکو ) در آن حضور دارد. این رویاهای شبانه باعث شده تا جک به این خانم علاقه مند شود و این در حالی است جک نمی داند به چه دلیل چنین رویاهایی می بیند اما بزودی ...



کارگردان : Joseph Kosinski

نویسنده : Joseph Kosinski ، Karl Gajdusek 

بازیگران :

Tom Cruise...Jack 

Morgan Freeman...Beech 

Olga Kurylenko...Julia 

Andrea Riseborough...Victoria 

Melissa Leo...Sally 

و...                             

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 126 دقیقه