به نظر می­ آید هر دو یا سه ماه، صحبت­ هایی در فضای مجازی قوت می­ گیرد که ناسا قرار است بزودی خبرهای تکان­ دهنده ­ای در مورد بیگانگان، یوفوها، سیارک­ های نابودگر زمین و یا از این قبیل اخبار، به اطلاع همگان برساند یا اینکه ناسا در حال پنهان­ سازی این حقایق از ما می ­باشد. آخرین باری که این صحبت­ها قوت گرفت، در مورد این بود که ناسا قرار است کشف حیات هوشمند بیگانه را اعلام کند و احتمالا این شایعه توجه بیشتری را به خود جلب کند زیرا گروهی که مسئول این شایعه است ناشناس هستند.


قبل از اینکه به این ادعا بپردازیم، به توئیت توماس زوربوخن، رئیس هیئت مدیرۀ بخش ماموریت علمی در ناسا نگاهی می ­اندازیم:« برخلاف گزارشاتی که در فضای مجازی گسترش یافته، در حال حاضر ناسا بیانیه­ ای در مورد حیات فرازمینی در دست اعلام ندارد.» ویدیوی گروه ناشناس(Anonymous) بیش از ۱ میلیون بازدید داشته و در قسمت توضیحات ویدیو چنین نوشته­ ای وجود دارد:«آخرین پیام گروه ناشناس در سال ۲۰۱۷ میلادی حاوی اطلاعاتی در مورد حیات بیگانه خواهد بود. ناسا می­گوید بیگانگان در راهند!» 


این ویدیو حاوی ۱۲ دقیقه اطلاعات نامنسجم و نامربوط در مورد بیانیه­ ای و نقل قول ­های افراد مختلف و پایگاه ­های اینترنتی سازمان ناسا می­باشد. نقل قول اصلی که مربوط به حیات بیگانه می­باشد، از سوی زوربوخن بوده که در یک جلسه در ماه آوریل بیان شده است. نقل قول فوق، که بریده ­ای دلخواه از متن اصلی صحبت­ های زوربوخن می­باشد، به این مضمون است: «با توجه به فعالیت ­ها و ماموریت ­های مختلف کشف شواهد حیات بیگانه، ما در لبه ­ی کشفی ژرف و بی­ نظیر در تاریخ هستیم.»


اگر شما جلسه دادرسی کمیته علوم مجلس(House Science Committee) را ببینید، زوربوخن در مورد ماموریت­ های پیش رو مثل ماموریت اکتشاف­گر مریخ در سال ۲۰۲۰ میلادی و ماموریت کلیپر اروپا(که هدف این دو ماموریت یافتن نشانه­ های از حیات و شرایط مناسب برای ادامه حیات است) و همچنین ماموریت­ های کنونی مثل ماموریت تلسکوپ کپلر(که تعداد زیادی سیاره اطراف ستاره­ های مختلف را کشف و ثبت کرده است) توضیح می­ دهد. البته زوربوخن لحنی هیجان­ انگیز به خود گرفته تا مجلس نیز در مورد این ماموریت­ ها هیجان ­زده شود اما او حقیقتا نمی­ گوید که ناسا حیات بیگانه را یافته است یا اینکه اطلاعاتی در این مورد منتشر خواهد کرد. 

او توئیتی در این مورد منتشر کرد:« آیا ما در کیهان تنها هستیم؟ ما هنوز در این مورد چیزی نمی­دانیم ولی در حال حاضر ماموریت­ هایی برای یافتن پاسخ سوالات بنیادین ما در حال انجام است.(توماس زوربوخن،۵ تیر ۱۳۹۶).

نقل قول دیگری در ویدیو وجود دارد که نقل قولی بسیار قدیمی از دکتر برایان اولری محقق ناسا، است که در سال ۲۰۱۱ میلادی فوت کرد. اولری یک سیاره ­شناس بود که در سال ۱۹۶۸ میلادی از ناسا خارج شد و هیچوقت به فضا سفر نکرد. من اولری را در دهه ۹۰ میلادی ملاقات نمودم و می­ توانم با اطمینان جمله ­ای که در مورد او در صفحه ویکیپدیا، مبنی بر “اکتشاف بیشتر و بیشتر عقاید غیرمعمول” توسط او، نوشته شده را تایید کنم.

ویدیوی مذکور در مورد اکتشافات مهم ماموریت کپلر حرف می­زند: «۲۵ سال پیش، ما نمی­دانستیم سیاراتی در ورای منظومه ­ی ما وجود دارند. امروزه ما وجود بیش از ۳۴۰۰ سیاره در حال گردش به دور دیگر ستارگان را تایید کرده و همچنان به اکتشافات خود ادامه می­ دهیم.» همچنین در این ویدیو در مورد اکتشافاتی که به خوبی تبلیغاتی در مورد آنها صورت گرفته صحبت می کند مثل یافتن عناصر کلیدی حیات در انسلادوس، قمر زحل، اما شخصی که چهره ­ای شبیه به گای فاکس دارد هیچ منبعی برای حرف­ های خود(در ادامه ذکر شده) ارائه نمی­ کند: «افراد زیادی هستند که ادعا دارند نوع بشر بصورت غیررسمی، با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کرده؛ نه میکروارگانیسم ­های شناور در یک دریای خارج از سیاره زمین؛ بلکه بیگانگان با تمدن پیشرفته.»

تمام ادعاهای صورت گرفته در ویدیو با مضمون “بیگانگان در راهند” تنها حدس و گمان­ها و جملاتی از مقامات ناسا می ­باشد که بصورت عمومی اعلام شده ­اند. پس نمی­ توان این ویدیو را آشکارسازی رازهای ناسا دانست. من با دانشمندانی از سراسر دنیا صحبت کرده ­ام و اگر ناسا و هر آژانس فضایی دیگری شواهدی از حیات بیگانه یافته باشد، آنها قطعا این شواهد را در انظار عمومی جار خواهند زد!


منبع : بینگ بنگ